Top Vardagsbetraktelser bloggar Blogglista.se Blogg Topplista Allmänt Matbloggstoppen

måndag 13 juni 2016

Big hair mama i Malmö

Jag började veckan på bästa möjliga sätt, lite go egentid hos Big hair mama, min första färg & klipp session sedan Ofelia föddes. Kan beskrivas med ett ord, välbehövligt. Jag började gå hit förra året, en stört skön salong med hög kompetens & med skonsamma ekoprodukter för håret. Salongen ligger mitt i hjärtat på Möllan :)

I started this week with in the best possible way, my first color & cut session at Big hair mama since Ofelia was born. Can be described in one word, needed. Love tis place :)


 Kl.8.00 en måndag morgon på Kristianstadgatan är det inte mycket action.
 Retro feeling på Big hair mama.
 Gillar den gamla disken.
 Eko produkter. att köpa med sig hem.
 I en av stolarna på denna sidan satt jag & blev både färgad & sedan klippt av Emma.
 Jag gillar verkligen att komma hit.
 Rummet där man blir tvättad i håret.
 Ännu en väggmålning.
 Blommor levereras varje vecka från Bara blommor på Friisgatan, eko.
Hemma igen. Gamla slitna toppar är ett minne blott. Jag har övergett de intensiva lila tonerna för en lugnare färg, närmare min egna nu inför sommaren. Ombre, från lite mörkare till kallt ljust ute på längderna. Under sommaren hinner jag klura på vilken färg jag ska ge mig i kast till hösten ;)
Här hemma blev de helt chockad när jag för en gångs skull kom hem i en "vanlig" 
hårfärg ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar