Top Vardagsbetraktelser bloggar Blogglista.se Blogg Topplista Allmänt Matbloggstoppen

onsdag 26 januari 2011

20-tal rätt 2011

Jag har läst många trend rapporter inför säsongen 2011, det är en mixad kompott som vanligt skulle jag vilja säga. Jag satt nu i kväll & läste... 20-tals influenser är helt klart rätt & är garanterat något jag kommer haka på i viss skala. Jag har alltid haft en dragning till 20-talet så jag har nu plockat ihop lite inspiration, kläder & accessoarer som andas 20-tal för tillfället :0) Ska gå över här hemma & se vad jag kan finna som påminner om en svunnen era som nu är så rätt...

Translation: The 20´s is back 2011, the latest trend reports says so. I have always had an attraction for this period, so I´m happy :0)

En av mina forna favoritserier, Huset Elliot, mer 20-tal än så kan det inte bli :0) Finns att köpa på DVD hos CDON.com...
En annan tv serie som är aktuell just nu är Boardwalk Empire, se detta & man får en rejäl dos 20-tal :0)
Så här stiliga ser herrarna ut i Bordwalk Empire, fluga & väst -klockrent!
Notera champagne glasen & blomman i mannens kavaj, underbart! Har aldrig varit på någon fest med 20-tals tema, men i år kanske man kommer närmare...
Smoking, klänningar, accessoarer, musik, champagne = I LIKE BIG TIME!
Nu blir det mode som andas 20-tal, först ut denna tunika från Topshop, djurmönster & tunika i rak modell är aldrig fel.
Orientalisk touch såväl som djur mönstrat fungerar väldigt bra, här i en längre rak modell från Topshop.
Liten väska är ett måste, här en liten hård sådan med stenar, Topshop.
Även denna från Topshop.
Långa handskar, här uppdaterad modell i mocka, från Topshop.
Så rätt, guld är aldrig fel på partaj, från Topshop.
Läcker ring från Topshop.
STORT gillar jag! Oemotståndlig ring från Topshop.
Fjädrar var ett typisk inslag på 20-talet, här fjädrar i örhängen från Topshop.
Snygga örhängen i bästa jugend anda, från Topshop.
Lååånga halsband ska häng runt halsen om man vill uppnå 20-tals känsla, från Topshop.
En söt klänning från Asos.
Midjan glider ner på 20-tals inspirerade plagg, älskar färgen på denna klänning från Topshop.
Skimmer & raka linjer från Asos.
Vad säger man, fransar=20-tal, klänning från Asos.
Pärlkantad klänning i enkla snitt från Asos.
Glöm inte ett band till huvudet, gärna med en blomma, fjäder eller med pärlor som denna från Asos.
Självklart en liten nätt hatt, från Asos.
Fjädrar som gör sig rätt på denna väska från Asos.
En pumps med tjock sula från Asos passar fint :0)
SÅÅÅ FIN! Ring från Asos.
NICE kläder, kanske ni också gillar inslag från 20-talet?

2 kommentarer:

  1. Jag ÄÄÄLSKAR 20-tal och har gjort det hela mitt liv.

    Kram Heligahelga

    SvaraRadera
  2. Bättre sent än aldrig ;0) Håller med dig, älskar också denna epok!

    SvaraRadera