Top Vardagsbetraktelser bloggar Blogglista.se Blogg Topplista Allmänt Matbloggstoppen

onsdag 17 november 2010

Köttfärsfyllda frallor

Vi tycks ha hamnat i 80 -talet denna veckan, stuffade frallor en form av varma mackor. Vi hade en burk med köttfärssås i frysen som jag tog fram tidigare idag, när vi senare var & handlade fick jag en idé -fyllda frallor. Så frallor köptes & vi åkte hem & lagade vad jag kallar SNABBMAT :0)

Translation: We have ended up in the 80´s this week... For dinner we had stuffed rools with homemade meatsauce & meelted cheese, thats the 80´s for us. This is what I call FASTFOOD :0)


Frallor, en ovanlig syn i vårt hem, men idag så...
Så här gjorde jag: Skär av ett lock på frallan...
Gröp ut brödet & ställ frallorna på en plåt med bakplåtspapper...
Värmde köttfärssåsen, kan tänka mig att man kan ha en mängd andra fyllningar, kanske någon stuvning?
Fyll frallorna med såsen eller någon annan fyllning...
Hittade en mozarella... Skiva en mozarella ost & riv lite vanlig ost...
Lägg på mozarellan...
Toppa frallan till sist med den rivna osten, in i ugnen på 200 grader tills osten börjar smälta, körde sista minuterna på grill för att få en krispig skorpa.
Köttfärs stuffad fralla med en sallad är serverad :0)
Snabbmat á la Emma!

3 kommentarer: